PEFC Jaaroverzicht – De belangrijkste 2016 activiteiten uitgelicht
PEFC week in Bali 2016

‘2016 was een jaar waarin zoveel gebeurd is, aldus Ben Gunneberg CEO van PEFC International, where do I start?’.

‘Om te beginnen werden meerdere nieuwe nationale leden uit Ghana, Hongarije, Macedonië, Republiek Korea, Roemenië en Thailand verwelkomd. Deze nieuwe leden zijn lid geworden van een fantastisch internationaal netwerk, veel van hun activiteiten zijn te vinden in het jaaroverzicht. Op dit moment wordt in minstens twaalf landen gewerkt aan de ontwikkeling van een nationale bosstandaard en zich ook voorbereiden op het PEFC-lidmaatschap.

In 2016 hebben we ook het herzieningsproces van onze Sustainability Benchmark gestart. In de Sustainability Benchmark staan de normen die de basis vormen voor onze activiteiten.

Naarmate de wereld verandert en dus ook de kennis, de nieuwste wetenschappelijke inzichten en praktische ervaringen, moeten we ervoor blijven zorgen dat onze normen de beste zijn. Al onze standaarden, inclusief de Benchmark, moeten dan ook elke 5 jaar worden herzien en bijgewerkt naar de kennis van dat moment.

Last but not least, 2016 was het jaar dat we 300 miljoen hectare PEFC-gecertificeerd bos bereikten!

Graag nodigen wij je uit om het jaaroverzicht te lezen om meer te leren over onze activiteiten over de hele wereld. Als je geïnspireerd raakt en ook je steentje wil bijdragen aan duurzaam bosbeheer nationaal of internationaal, neem dan contact op – we kijken ernaar uit om van je te horen!’, sluit Ben af.

Het 2016 jaarverslag is hier ook te downloaden (7 MB)